Tarikh Keramat akan datang.

Tataplah pepuas gambar aku ni hanya untuk melunaskan rindu yang sudah lama terbuku.

Hye korang. Rindu aku kan? Almaklumlah dah beberapa hari tak update blog? (tetiba) Post kali ni mmg aku nak emo bagai k, memang aku nak membantah sepenuhnya. Tak kira, nak gak. Kalau anwar ibrahim boleh bantah, asal aku tak boleh? Ye kan? Tetapi, post kali ni bukan pasal politik, bukan pasal tarikh pilihan raya. Tapi tarikh tarikh tarikh keputusan spm. Tak sangka nenek moyang aku tujuh kerabat sekejap je dah nak 21.3. Jilaka betul lah KPM ni. Asal mesti bulan 3? Asal tak bulan 5, 6, 7 8 or takda bulan? Huwaa. Bila cakap pasal result mmg aku rasa, 'eh result mmg kena keluar eh? Asal tak masuk?' Okay gila! 

Cakap pasal result juga, mesti teringat dekat mak and bak aku. Huaaa. Mesti diorang nak dengar result aku straight A kan. Tapi aku si malang ni, tak pernah nak dapat straight A dalam hidup. Tak pernah banggakan mak and bak dalam segi result exam ni. Teringin juga aku banggakan mak and bak aku. Hmmm. Kawan aku pernah cakap, maybe tu bukan rezeki aku. Mungkin rezeki aku dalam segi lain. Sampai sekarang aku ingat lagi kata kata dia. 


     Me is trying to senyum walaupun hati dah berdebar.. rasa macam nak tercabut dan rasa macam aku nak cabut je jantung ni. Huwaaaa. Mesti moment cikgu nak bagi result tu, seram je kan? Huhu. Huaaaaaaa taknak result taknak taknak taknak.
So, to all batch 95, sila jangan datang kesekolah untuk amik result. Untuk mengelakkan rasa malu(kalau result tak baik) bila kekawan tanya, sila cek keputusan anda via sms or online. lepas 2-3 minggu, baru datang sekolah amik sijil and slip. Bernas gila tak idea aku? Huhu kalau yang result baik, okaylah. Senang hati je nak jawab bila orang tanya.

Kalau yang kurang baik tu, mesti cakap macam ni, 'hm okay lah' 'boleh lah'. Dah confirm rasa segan+berat je mulut nak jawab. Hoho. Tapi apa apapun, redha dan tawakal and bersyukur okay apa yang korang dapat tu. SPM bukan penghujung usaha korang. Banyak lagi benda yang boleh buat korang berjaya.


^***************************************************^

Tengokkkkkkk! Comel tak dia buat mulut macam tu? Rasa macam nak sangkut hainger je. Okay bye.

**fully note to myself (tabahkan diri)

1 comment:

  1. Salam admin yg di segani..sy dari admin pingje.org..

    bila nak ping artikel sila ping menggunakan url artikel anda ye..contohnya url artikel ini "http://allsuhanamoments.blogspot.com/2013/03/tarikh-keramat-akan-datang.html"

    Sebab kami dapati,anda ping artikel menggunakan url blog anda.. :)

    Terima kasih kerana menggunakan pingje.org... heppi blogging...

    By JR admin@pingje.org

    ReplyDelete