Copyright.



Uols. Petang jumaat yang tenang. Jumaat hari yang mulia. Jumaat penghulu segala hari. Begitu indahnya hari jumaat. Hari lain pun indah bersama orang orang tersayang, etc.

Nak cakap pasal hak ni memang banyak cabang. Hak pengguna, hak mahkluk allah. Hak hak hak segala HULK! Ggr! Geram pulak aku tetiba. Ni aku nak cakap hak aku sebagai pengguna facebook.

First: -

1. update status tiap hari/tiap jam/tiap 30 minit
 Kakakaka no 1 ni bukan aku nak perli orang, tapi aku nak nasihatkan kat diri aku la. Sebab aku pun jenis yang macam tu juga. Tiap tiap hari mesti nama aku je kan yang first kat home korang. update setiap hari. Aku tak tahu saka apa tah yang merasuk sampai aku rasa macam hidup aku tak lengkap tanpa update status satu hari. Ngee~ Hebat betul penangan Mark Fuckerberg ni kan? Haih 

''woi, ni facebook aku la. Sukahati aku la nak update tiap minit ke, tiap saat pun. Kalau tak suka, unfriend la. Tak pun, block terus. Kan senang cerita dia'' -Isi hati aku 2013

2. suka boom boom wall orang (sometime)
 Yeah! this is me, i will only do this if bored! Seriously! and sometime only. Mesti orang yang kena boom dengan aku tu frust, bengang je kan. Mana taknya, sekali kena boom, orang tu dpat beratus notications yang penuh dengan like. Ahaks dah konpom dia rasa annoying dengan aku kan? TAPI, pedulikk ape aku kann. That is my facebook. sukahati aku la nak like ke, nak itu ke, nak ini kann. Tapii....... umph maaflaah yer yang jadi mangsa aku tu. (simpati kat mangsa boom)

3. online 24/7
 Yang ini paling aku sensitif! Aku tak faham lah dengan orang zaman sekarang, cepat menilai sesuatu tanpa soal selidik dahulu. Mesti korang fikir, 'eh dia ni tiap kali aku buka facebook, mesti asyik dia ni je yang online. macam tak ada orang lain' Eh heloooo! Ni aku nak cakap, TAK SEMESTINYA, aku online, aku dok pegang mouse tu 24 jam. Kadang kadang, facebook tu mmg online, aku buat kerja lain lah. Memang sengaja aku online kan. Koseghhhh. mind set orang zaman sekarang dah tak sama dengan orang zaman dulu. (kesal) .Kalau ye pun aku online 24 jam sekali pun, kau kesah apa? Line internet aku, laptop aku, handphone aku juga yang aku guna untuk online. Ada aku guna line internet kau tak nak online facebook tu? Takda kann? 
Blerghhhhhhhhhh. Hate this spesies

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Boleh tak sesapa yang berkenan tukar mindset korang untuk tidak menjudge orang dengan sesukahati beruk korang. Its not your business k. Please. Jangan nak jaga tepi kain orang sangat, nak selak pun jangan. Pleaseee
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Sekian luahan kegeraman aku petang ni. Bye

2 comments:

  1. ingat nak promo blog kamu kt member blog saya, tapi x acc lagi rakan fb, jadi terbantut, so cepat sikit, nanti klau dh lupa, saya rasa rugi pulak, bahan berita menarik.

    ReplyDelete